Polityka Prywatności
1. Administrator danych osobowych (dalej jako Administrator albo Fundacja) – Fundacja „JAK SIĘ CZUJESZ?” z siedzibą w Łasku (98 – 100) ul. Piotrkowska 10, zarejestrowana. w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem KRS: 0001147025, NIP 831164723, adres e-mail: fundacja@jaksieczujesz.pl. Fundacja jest administratorem danych w rozumieniu art. 6 pkt. 7 RODO.
2. Adres poczty elektronicznej – oznaczenie systemu teleinformatycznego umożliwiające porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.
3. Ankieta kwalifikacyjna (Ankieta dotycząca kwalifikacji na turnus w hostelu) – kwestionariusz zawierający dane osobowe, które są przetwarzane przez Administratora, w tym informacje o stanie zdrowia, oraz o sytuacji osoby fizycznej wypełniającej ankietę pozwalające podjąć decyzje zespołowi terapeutycznemu Fundacji w przedmiocie przyjęcia osoby wypełniającej ankietę na turnus w hostelu prowadzonym przez Fundację.
4. Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, które są przetwarzane przez Administratora.
5. Formularz kontaktowy – narzędzie na stronie internetowej Administratora przy użyciu, którego Użytkownik może przesłać wiadomość do Administratora.
6. Pliki cookies to małe pliki tekstowe zapisywane w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.), w czasie korzystania ze strony internetowej Fundacji, pozwalające na zapisywanie i odczytywanie informacji, które Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi (np. analityczne i statystyczne) mogą wykorzystywać w różnych celach. Podobne do cookies technologie to m.in. local storage, session storage oraz service workers, które działają w następujący sposób: technologia wykorzystująca wydzieloną część pamięci przeglądarki służącej do przechowywania danych zapisywanych przez stronę internetową
7. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r..
8. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.
9. Środki komunikacji elektronicznej – rozwiązania techniczne, w tym urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych między Systemami teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną
10. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzające stronę internetową Administratora lub korzystająca z jej funkcjonalności.
§ 2
1. Korzystanie ze strony internetowej Fundacji poprzez zapoznawanie się z treściami znajdującymi się na stronie jest możliwe bez podawania danych osobowych.
2. Korzystanie z narzędzia na stronie internetowej w postaci Formularza kontaktowego oraz Ankiety kwalifikacyjnej wymaga podania danych osobowych w zakresie w nich określonych, których przetwarzanie przez Administratora odbywa się na zasadach określonych w niniejszej Polityce Prywatności
3. Na stronie internetowej Fundacji wykorzystywane są pliki cookies lub podobne technologie w celu zapewnienia Użytkownikowi dostępu do strony, usprawniania jej działania, profilowania i wyświetlania treści dopasowanych do potrzeb Użytkownika.
4. Są dwa rodzaje plików cookies lub podobnych technologii, z uwagi na czas ich życia:
* sesyjne – pliki przechowywane w urządzeniu Użytkownika do czasu opuszczenia strony internetowej;
*stałe – pliki przechowywane w urządzeniu Użytkownika do czasu ich usunięcia przez Użytkownika albo do czasu wygaśnięcia pliku cookies w terminie określonym w specyfikacji pliku cookies.
5. Ze względu na sposób wykorzystania oraz funkcjonalność Pliki cookies dzielone są na:
* pliki cookies z danymi wprowadzanymi przez Użytkownika (identyfikator sesji) na czas trwania sesji (ang. user input cookies),
* uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania na czas trwania sesji (ang. authentication cookies),
* pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania (ang. user centric security cookies),
* sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych (np. pliki cookies odtwarzacza flash), na czas trwania sesji (ang. multimedia player session cookies),
* trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Użytkownika na czas trwania sesji lub nieco dłużej (ang. user interface customization cookies),
* pliki cookies służące do monitorowania ruchu na stronie internetowej, tj. analityki danych – są to pliki wykorzystywane w celu analizy sposobu korzystania ze strony internetowej, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania strony internetowej.
6. Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia plików cookies lub podobnych technologii poprzez zmianę ustawień prywatności w przeglądarce, z zastrzeżeniem że zmiana ta może spowodować brak dostępu do niektórych narzędzi na stronie internetowej.
7. Zmiana ustawień prywatności możliwa jest poprzez wybranie odpowiedniej opcji w ustawieniach przeglądarki. W przypadku najpopularniejszych przeglądarek internetowych, Użytkownik może samodzielne zarządzać ustawieniami prywatności, w tym plikami cookies, w szczególności poprzez akceptację plików cookies, zmianę ustawień plików cookies oraz blokowanie albo usuwanie plików cookies. Sposób i zakres zmian ustawień prywatności, zależy od rodzaju lub wersji przeglądarki albo aplikacji, z której Użytkownik korzysta. Szczegółowe informacje dotyczące zmian ustawień prywatności, dostępne są na stronach tych dostawców.
8. W związku z korzystaniem ze strony internetowej Fundacji, Administrator zbiera dane Użytkownika o jego aktywności na stronie, w tym dane o urządzeniu, oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innych podobnych technologii. Pliki cookies oraz podobne technologie nie służą identyfikacji Użytkownika i na ich podstawie nie jest ustalana tożsamość Użytkownika. Pliki cookies oraz podobne technologie w sytuacji, gdy samoistnie nie pozwalają na identyfikację osoby fizycznej, dopiero w połączeniu z innymi unikatowymi identyfikatorami lub innymi informacjami pozwalającymi na identyfikację tej osoby fizycznej, mogą stanowić dane osobowe.
§ 3
1. Dane osobowe Użytkowników w zakresie danych osobowych zawartych w F1. ormularzu kontaktowym oraz przesłanej za jego pośrednictwem wiadomości przetwarzane są przez Administratora danych na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO tj. zgody na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość Użytkownika. Dane osobowe zawarte w formularzu kontaktowym przetwarzane są przez okres realizacji celu, dla którego zostały zebrane tj. do czasu zakończenia korespondencji zainicjowanej poprzez przesłanie formularza kontaktowego lub do czasu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu w dowolnym momencie. W przypadku złożenia oświadczenia o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych Administrator zaprzestaje ich przetwarzania. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Podanie danych w zakresie określonym w Formularzu jest dobrowolne, jednakże niezbędne do przesłania wiadomości.
2.Dane osobowe Użytkowników zawarte w Ankiecie kwalifikacyjnej w zakresie danych osobowych nieobejmujących danych o stanie zdrowia przetwarzane są przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO tj. zgody na przetwarzanie danych, w przypadku zaś danych o stanie zdrowia dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 9 ust. 2 lit. a RODO tj. zgody na przetwarzanie danych. Dane zawarte w Ankiecie kwalifikacyjnej przetwarzane są w celu pojęcia decyzji przez zespół terapeutyczny Fundacji w przedmiocie przyjęcia osoby wypełniającej ankietę na turnus w hostelu prowadzonym przez Fundację oraz poinformowania o podjętej decyzji. Dane osobowe zawarte w Ankiecie kwalifikacyjnej przetwarzane będą przez okres realizacji celu, dla którego zostały zebrane tj. do czasu przeanalizowania treści ankiety przez zespół terapeutyczny Fundacji w przedmiocie przyjęcia osoby wypełniającej ankietę na turnus w hostelu prowadzonym przez Fundację. W przypadku podjęcia decyzji o przyjęciu na turnus treść ankiety oraz zawartych w niej danych dołączana jest do dokumentacji osoby przebywającej na turnusie. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych w okresie pobytu na turnusie oraz archiwizacji tych dokumentów zawarte są w dokumentach przyjęcia na turnus. W przypadku podjęcia decyzji o nieprzyjęciu osoby wypełniającej ankietę na turnus dane zawarte w ankiecie przechowywane będą do czasu zakończenia analizy treści dokumentów przez zespół terapeutyczny o nieprzyjęciu na turnus, chyba że osoba wypełniającą ankietę kwalifikacyjną wyrazi zgodę na wzięcie udziału w kwalifikacjach na kolejne turnusy, wówczas dane osoby wypełniającej ankietę będą przechowywane przez 6 miesięcy. Użytkownikom, którzy wypełnili Ankietę kwalifikacyjną przysługuje prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ankiecie w dowolnym momencie. W przypadku złożenia oświadczenia o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych Administrator zaprzestaje ich przetwarzania. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Podanie danych w zakresie określonym w Ankiecie kwalifikacyjnej jest dobrowolne, jednakże niezbędne do jej przesłania i wzięcia udziału w kwalifikacjach przyjęcia na turnus.
3. Dane osobowe Użytkowników darczyńców przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. w celu zawarcia i wykonania umowy darowizny oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. w celu wykonywania obowiązków nałożonych na Administratora danych wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w szczególności rozliczenia darowizny. Dane osobowe darczyńców przetwarzane są będą do czasu zakończenia archiwizacji dokumentów, których okres wynika z przepisów prawa, w tym z przepisów podatkowych i rachunkowych. Podanie danych osobowych jest konieczne do zawarcia umowy darowizny.
4. W zakresie informacji zbieranych w plikach cookies przetwarzane są one na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO, tj. realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, jak: wykrywanie i eliminowanie nadużyć oraz w celu wewnętrznym związanym z działalnością Fundacji, w tym cele analityczne i statystyczne. Użytkownik może dokonać samodzielnego usunięcia plików cookies ze swojego urządzenia. W celu wyczyszczenia urządzenia końcowego Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.) z plików cookies należy usunąć pamięć podręczną przeglądarki i pliki cookies. Proces czyszczenia pamięci podręcznej oraz plików cookies należy dokonać w ustawieniach przeglądarki. Ustawienia mogą się różnić w zależności od przeglądarki i jej wersji. Usunięcie plików cookies będzie skutkować usunięciem ustawień na stronie internetowej.
§ 4
1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownikowi przysługują następujące prawa:
* dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, zgodnie z treścią art. 15 RODO;
* sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, zgodnie z treścią art. 16 RODO;
* usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) w sytuacjach określonych w art. 17 RODO;
* ograniczenia przetwarzania danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 18 RODO;
* przenoszenia danych w sytuacjach określonych w art. 20 RODO;
* sprzeciwu wobec przetwarzania danych w sytuacjach określonych w art. 21 RODO;
* do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie w zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody bez podania przyczyny cofnięcia zgody. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
2. W celu realizacji ww. praw należy skontaktować się z Administratorem danych na adres wskazany w § 1 niniejszej Polityki Prywatności.
3. Ponadto mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa).
§ 5
Dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom, z którymi Administrator zawarł stosowne umowy np. na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu, dostawcom IT, podmiotom realizującym wsparcie organizacyjne i doradcze.
§ 6
W sprawach nieobjętych niniejszą Polityką mają zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego w szczególności RODO, ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy prawo telekomunikacyjne.
